سپتیک تانک

یک سیستم سپتیک تانک یا همان سیستم فاضلاب در محل می تواند با تمام آب سیاه و خاکستری شما مقابله کند. سیستم های سپتیک تانک به طراحی صحیح، نصب و نگهداری منظم نیاز دارند تا فاضلاب خانه شما به طور ایمن دفع کنند. طراحی، نصب یا نگهداری ضعیف سیستم سپتیک تانک ممکن است منجر به آلودگی محیط زیست و همچنین سلامت خانواده و همسایگان شما شود.

سپتیک تانک ها رایج ترین روشی هستند که مالکان خانه های روستایی و حتی شهری در سراسر جهان فاضلاب خود را، چه برای مصارف خانگی یا تجاری تصفیه می کنند.

سیستم سپتیک تانک شامل یک مخزن ضد آب است که معمولاً از جنس بتن، فایبرگلاس و پلی اتیلن برای ساخت آن استفاده می شود و به آن ها سپتیک تانک بتنی، سپتیک تانک فایبرگلاس و سپتیک تانک پلی اتیلن می گویند. سپتیک تانک فاضلاب دارای لوله ورودی و خروجی می باشد. فاضلاب از محل تولید توسط لوله های فاضلابی به سپتیک تانک منتقل می شود. فرآیندی که در سپتیک تانک ها باعث کاهش بار آلودگی و تصفیه اولیه می شود، فرآیند طبیعی، ته نشینی با در نظر گرفتن زمان ماند مناسب می باشد.

داخل سپتیک تانک سه لایه مختلف از مواد تشکیل می شود. مواد جامدی که چگالی کم تری نسبت به آب دارند مانند چربی و روغن ها که بر روی سطح فاضلاب شناور می شوند. مواد سنگین تر از آب در کف سپتیک تانک ته نشین می شوند و به صورت یک لایه لجن در می آیند و لایه میانی فاضلاب که تا حدودی روشن تر از فاضلاب اولیه می باشد.

لایه های لجن و فاضلاب ته نشین شده در مخزن سپتیک تانک باقی می مانند تا باکتری ها به صورت طبیعی در فاضلاب رشد کرده و میکروارگانیسم ها را از بین ببرند. لجن ها تا زمانی که به وسیله پمپ از مخزن سپتیک تانک خارج شوند در سپتیک تانک باقی می مانند. لایه میانی که دارای پساب شفاف تر هست از طریق لوله خروجی جهت مصارفی که تعیین شده است از جمله ورود به شبکه جمع آوری فاضلاب و انتقال به تصفیه خانه فاضلاب و یا انتقال به چاه جاذب، از مخزن سپتیک تانک خارج می شود.

مراقبت از سیستم سپتیک تانک

سپتیک تانک ها یا تصفیه خانه ها باید به درستی نگهداری شوند. آن ها باید به طور منظم تمیز شوند تا به تخلیه و افزایش طول عمر سپتیک تانک شما کمک کنند. ما توصیه می کنیم هر شش ماه یک بار تمیزی سپتیک تانک را بررسی کنید تا مطمئن شوید همه چیز به خوبی پیش می رود. به طور متوسط، یک سیستم سپتیک تانک باید هر سه تا پنج سال یک بار از لجن پاک سازی شود، با این حال، برخی از سپتیک تانک ها هر سال نیاز به پمپاژ دارند.

زندگی با سیستم سپتیک تانک

باید ها و نباید ها را برای زندگی با سیستم سپتیک تانک و نحوه استفاده از سپتیک تانک و حفظ سلامت آن وجود دارد، که عبارت است از:

باید های سیستم سپتیک تانک

·        ظروف خود را قبل از شستن از مواد غذایی و چربی پاک کنید.

·        قبل از شستن لباس، در صورت وجود، خاک و ماسه را از روی لباس پاک کنید.

·        دستگاه های صرفه جویی آب را حتما نصب کنید.

·        به جای حمام های طولانی، سعی کنید دوش های کوتاه مدت داشته باشید.

·        از صابون های زیست تخریب پذیر و پودر لباسشویی استفاده کنید.

·        از مواد شوینده و پاک کننده های سازگار با سیستم سپتیک تانک خود استفاده کنید.

·   از سپتیک تانک ها و میدان های دفع خود در برابر دسترسی وسایل نقلیه محافظت کنید تا از ترک خوردن لوله ها و مخزن سپتیک تانک جلوگیری شود.

·        شیر های نشتی را تعمیر کنید.

·        سعی کنید از شستن بیش از یک بار کامل لباس در روز اجتناب کنید.

نباید های سیستم سپتیک تانک

·        از واحد دفع زباله استفاده نکنید.

·        محصولات بهداشتی، پوشک های یک بار مصرف نوزاد، سایر محصولات بهداشتی و ... را شستشو ندهید.

·        دارو های تاریخ مصرف گذشته را وارد سیستم سپتیک تانک خود نکنید.

·        از ماشین لباسشویی یا ماشین ظرفشویی استفاده نکنید مگر این که بار کامل داشته باشید.

·        از سفید کننده ها و ضد عفونی کننده های قوی زیاد استفاده نکنید.

·        رنگ ها، علف کش ها و سایر مواد شیمیایی را در زهکشی قرار ندهید.

·        روغن ها، چربی ها یا گریس ها را در مجرای فاضلاب خود قرار ندهید.

·        از مواد شیمیایی تمیز کننده سپتیک تانک استفاده نکنید مگر این که توسط سازنده مشخص شده باشد.

·        اجازه ندهید آب ناشی از طوفان وارد میدان دفع شود.

·        حجم زیادی آب را در سیستم خود قرار ندهید. (به عنوان مثال آب استخر ها)

·        درختان یا بوته های ریشه دار عمیق را روی زمین دفع پساب و لوله های زهکشی نکارید.

خرابی سیستم سپتیک تانک معمولاً به چه صورت است؟

·        هجوم فاضلاب در سطح

·        بوی فاضلاب در نزدیکی سپتیک تانک یا میدان تخلیه

·        کاهش سرعت تخلیه در سینک ها و توالت ها

·        عدم پشتیبانی سینک ها هنگام شستشوی توالت

·        نواحی سیاه و لزج اطراف مخزن یا محل دفع پساب

خرابی سیستم سپتیک تانک می تواند منجر به آلودگی رودخانه ها و نهر های محلی شود یا اثرات منفی بر مردم و محیط اطراف داشته باشد. لطفاً در صورت مشاهده هر یک از این موارد در سیستم سپتیک تانک فاضلاب فعلی خود، با یک متخصص تماس بگیرید.

نقش سیستم سپتیک تانک در جلوگیری از آلودگی آب‌ های زیر زمینی و محیط‌ زیست

با رشد جمعیت و توسعه شهر نشینی و صنعتی شدن جوامع، امروز صنایع و اماکن بسیاری هستند که به دلیل عدم استفاده از سیستم تصفیه فاضلاب برای محل خود، از مراجع قانونی محیط ‌زیست اخطار دریافت کرده ‌اند. به منظور حفظ محیط ‌زیست و جلوگیری از آلودگی میکروبی آب‌ های سطحی و زیر زمینی، بستر خاک و همچنین هوا، باید راه کار های مناسبی ارائه شود که علاوه بر کاهش بار آلودگی فاضلاب ‌ها و هزینه‌ ها و صرفه‌ جویی در مصرف انرژی رضایت حداکثری را نیز به دست آورند.

در شرکت ناب زیست با تکیه بر دانش فنی کارشناسان و متخصصان و دارا بودن کارخانه ساخت مجهز و استفاده از دانش و فناوری‌ های روز اروپا و تجارب عملی به ‌دست‌آمده در اجرای صد ها پروژه متعدد در داخل و خارج از کشور در بیش از یک دهه فعالیت، توانستیم مسائل مربوط به تصفیه آب، فاضلاب و هوا را از فهرست مشکلات و چالش ‌های صنایع کشور حذف نماید.

سپتیک تانک یکی از محبوب ترین محصولات تولیدی شرکت ناب زیست است که قیمت آن بر اساس نیاز کارفرما و بسته به نوع فاضلاب و حجم آن تعیین می ‌شود.

استفاده از سپتیک تانک به عنوان راه کاری مقرون به صرفه و مطمئن به جهت کاهش بار آلودگی فاضلاب در نظر گرفته می‌ شود. سیستم سپتیک تانک می ‌تواند هم به عنوان یک واحد مستقل به منظور تصفیه فاضلاب ‌های در حجم کم مورد استفاده قرار گیرد و هم می ‌تواند به عنوان یک واحد پیش ‌تصفیه از یک از تصفیه ‌خانه بزرگ را شامل شود. در هر دو حالت نکته مهم در طراحی و ساخت آن آب ‌بند و هوا بند بودن آن است که در نتیجه آن نگرانی بابت تولید بو های نا مطبوع و همچنین نشت آلودگی به محیط اطراف از بین خواهد رفت. همچنین با توجه به متغیر بودن pH فاضلاب ورودی، باید تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از خوردگی آن در حالت اسیدی نیز صورت گیرد.

پسابی که از سپتیک تانک خارج می‌شود را می ‌توان به فاضلاب شهری، چاه جاذب و یا حتی به آب‌ های سطحی که در مجاورت آن قرار دارند جهت مصارف آبیاری فضای سبز و یا کشاورزی هدایت نمود. این امر به معنای بازگشت آب سالم ‌تر به محیط ‌زیست جهت مصارف غیر خوراکی، که می ‌تواند سرمایه عظیم محیط ‌زیست را بیش از پیش حفظ نماید. هزینه سپتیک تانک چقدر است؟

قیمت سیستم های سپتیک تانک بر اساس اندازه سپتیک تانک، افراد ساکن در خانه، تعداد اتاق خواب ها و میزان مصرف آب در ملک بستگی دارد، متفاوت است. هزینه های اولیه واقعاً به ملک بستگی دارد، بنابراین بهتر است یک ارزیابی در محل داشته باشید تا با یکی از تیم با تجربه ما ایده ای در مورد هزینه سپتیک تانک داشته باشید. این امر هوشمندانه است که مواردی مانند هزینه های نصب و هر گونه هزینه اضافی که ممکن است همراه با نصب سپتیک تانک شما باشد، مانند تأیید شورا و آزمایش خاک را نیز در نظر بگیرید. لطفاً قبل از نصب سیستم سپتیک تانک، هزینه های تعمیر و نگهداری مداوم سیستم سپتیک تانک را در نظر بگیرید، زیرا تمیز نگه داشتن سیستم سپتیک تانک و محل دفع پساب شما می تواند به جلوگیری از مشکلات بعدی کمک زیادی کند.

در صورتی که تمایل داشته باشید، می توانید در ادامه همراه ما باشید تا در مورد سپتیک تانک و محل هایی که مورد استفاده قرار می گیرند، اطلاعاتی به دست آورید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سپتیک تانک و نحوه تولید آن و همچنین استعلام قیمت سپتیک تانک به سایت ناب زیست مراجعه نمایید.

برای ثبت سفارش با ما در تماس باشید: 09128714670 02188721092 02188722027

با تشکر از سایت خوب یو آپلود